Ziekies - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lennie 74 - WaarBenJij.nu Ziekies - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lennie 74 - WaarBenJij.nu

Ziekies

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Lennie

01 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Ziekies
Werd 3 dagen gekweld door zware hoofdpijn, spierpijn, druk achter de oogbollen, pijn scheuten bij mijn oren en hoge koorts aanvallen. Gelukkig kan ik die koorts onderdrukken met PCM. Maar de andere klachten blijven maar terug keren.
Maandag naar de huisarts geweest om te zien of het Dengue is. Zo ja niet fijn. Na twee keer Dengue moet je het land uit want 3 keer Dengue schijnt verschrikkelijk te zijn. Moest het dus wel zeker weten. Er heerst ook griep dus kan nog alle kanten op.
Veel slapen drinken en vitamine.
Op tijd naar de huisarts maar helaas er waren al 5 wachtende voor mij. Dat werd t dus een lange zit. Tijdens het wachten kwam een poetsvrouw de kozijnen stoffen de vloer vegen en dweilen. Dus iedere keer opstaan stoel weg benen om hoog. Na een minuut of 80 ging het belletje en mocht ik naar binnen. Uitgelecht wat er aan scheelde en er dus werd er besloten dat ik maar een kaart moest krijgen. Ik ben ingezetene dus dan mag dat. Nog geen 20 sec bezig met invullen of de assistente kwam om wat te laten ondertekenen. Toen was er wat met de poets vrouw, en toen moest ze in ene naar buiten en zo duurde mijn consult zeker een half uur. Arme mensen in de wacht ruimte.
Ik kreeg een formulier voor de prik poli maar hoefde gelukkig niet naar het zieken huis. Achter op het formulier stond een route beschrijving. Zo ingenieus. Hoe bedenken ze het? Nee echt ik stond er helemaal van te kijken. Heel slim, behalve dan dat er Esso staat bij het tankstation ipv Shell maar zo slim ben ik zelf dan nog wel. Met mijn wiebel benen de auto in en op weg naar waar ik moest zijn. Aan gekomen reed er net iemand weg dus kon ik er in en met de trap naar boven kwam ik in een wachtruimte vol mensen. Ik werd meteen aan de balie geholpen en moest ook meteen betalen en ik kreeg een nummer mijn formulier en een klein cadeautje. Leuk! Ik was snel aan de beurt.
Toen ze de naald op een spuit zette dacht ik waar is dat nu goed voor. Maar toen ik naar de buisje keek begreep ik het meteen. Kir je zit nu niet in Nederland. Wat gek zo ging het vroeger en dat was ik al helemaal vergeten. Niks geen vacuümbuisjes, gewoon het bloed er uittrekken. Pleister er op en klaar.
Om 2 uur kon ik de uitslag ophalen.
Dengue: Negatief
Wat een opluchting. Wel moet ik voor de zekerheid volgende week nog een laten prikken.
Die avond begon Boas over oorpijn….
Wordt vervolgd

  • 01 April 2013 - 09:28

    Trix:

    Hallo lieve mensen van ons logeeradres! Het is zo anders om nu jullie verslagen te lezen. In gedachten zie ik je rondsnorren Kirsten in je auto dwars door Paramaribo. Toetertje hier, toetertje daar en oh ja, we rijden links (dat dacht ik vaak, Kir was er gelukkig aan gewend). Ik had van Sag al gehoord dat het geen dengue is, gelukkig maar! Toch griep? Ben je inmiddels opgeknapt en hoe is het met Boas?Liefs uit een koud Nederland waar de Paashaas gisteren wit was van de sneeuw!

  • 01 April 2013 - 14:15

    S:

    Nou gelukkig geen Denque!
    Beterschap!

    S

  • 01 April 2013 - 21:52

    Kirsten:

    Met Boas werd het al snel beter door de zetpil. Gelukkig had die geen klachten meer de volgende dag.
    Gr. Kir

  • 01 April 2013 - 22:20

    Linda:

    Hoi Kirsten,

    Wat vervelend om zo ziek te zijn! Gelukkig geen dengue.
    Van harte beterschap!

    Groetjes Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Wonen en werken in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2014

Het zit er op

19 Januari 2014

Zomaar een schadeverhaal

27 December 2013

Op naar alweer een nieuw jaar

28 April 2013

Alleen thuis op de Giannilaan

15 April 2013

Even terug in de tijd
Lennie

klmb go sur

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 76042

Voorgaande reizen:

01 Mei 2012 - 01 Mei 2013

Wonen en werken in Paramaribo

Landen bezocht: